مفاهیم پایه دیجیتال مارکتینگ

معرفی دوره

دوره دیجیتال مارکتینگ

همه کسانی که در فضای دیجیتال شامل سایت های اینترنتی، موتورهای جستجن، شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن های موبایل و غیره فعال هستند می دانند که داشتن یک استراتژی مشخص و تعریف یک ساختار آزمایش شده برای جذاب مخاطب، از اولویت های اصلی و اولیه در این حوزه است و بدون داشتن چنین استراتژی، با توجه به انبوهی از امکانات و ابزارها در فضای دیجیتال، سردرگمی، عدم حصول نتیجه و اتلاف وقت و سرمایه، از نتایج غیر قابل انکاری بود که عاید کسب و کارها خواهد شد. لذا ورود و ادامه فعالید در این حوزه، باید حتما با طرح و نقشه مشخص و تعریف شده و آزمایش شده انجام شود. امروزه جا برای سعی و خطا وجود ندارد و شما باید گام های محکمی بردارید که مطمئن هستید حتما شما را به نتیجه مطلوب خواهد رساند، قبل از اینکه رقبای شما پیروز میدان شوند. یکی از این استراتژی های آزمایش شده که از سال های 2006 میلادی به بعد فراگیر شده است و در دوره دیجیتال مارکتینگ به آن پرداخته خواهد شد، نگاه به مخاطب را از نگاه “فروش محور” به نگاه “مشتری محور” تغییر داده است. بنا بر این استراتژی، تیم های فروش و بازاریابی نباید به طور مستقیم با مخاطبین وارد تعامل شوند و در واقع یک لایه جدید بین مخاطب و تیم های فروش ایجاد کرده است. این تیم جدید یا لایه جدید عبارت است از تیم تولید سرنخ های بازاریابی. سرنخ ترجمه کلمه Lead است. سرنخ ها افرادی هستند که از میان صدها، هزاران یا میلیون ها نفر دیگر، طبق یک فرایند از پیش تعریف شده، انتخاب شده اند. این افراد کسانی هستند که از نظر تیم تولید سرنخ ها، آمادگی خرید محصولات یا خدمات شما را دارند و این سرنخ ها هستند که خوراک تیم فروش شرکت ها می شوند. در واقع، Lead Generation بخشی از نظریه Inbound Marketing را پوشش می دهد. مدرس دوره Inbound Marketing را به بازاریابی جاذبه ای یا جذبی ترجمه کرده است. آن را به بازاریابی درون گرا یا بازاریابی ربایشی هم می شناسند. در این رویکرد بازاریابی که به گوشه های کمی از آن در این دوره اشاره خواهد شد، به جای فروش بر اساس هجمه های تهاجمی بازاریابی، براساس جلب توجه مخاطب با ارائه اطلاعات و آموزش ها و تشویق های مختلف، بنا نهاده شده است و مخاطب مانند یک آهن ربا،جذب کسب و کار شما خواهد شد. موضوع Lead Generation یکی از پایه های اصلی بازاریابی جاذبه ای است ولی به خودی خود هم می تواند به عنوان یک راه کار آزمایش شده، در استراتژی های مختلف دیگر هم جا گذاری شود. در این دوره پایه ها و مفاهیم اصلی و اهمیت و دلیل موثر بودن این موضوع بررسی شده است. در دوره دیجیتال مارکتینگ محمود بشاش با مفاهیم کلی Lead Generation آشنا خواهید شد.

جدول زمانبندی

جدول سرفصلهای دوره

مقدمه معرفی دوره
Lead Generation
Timeline
لید چیست؟
آزمون اول
فصل اول مشخصه های یک پیشنهاد جذاب
آزمون دوم
فصل دوم آشنایی با درخواست عمل (Call To Action)
آزمون سوم
فصل سوم آشنایی با صفحات فرود (Landing Pages)
آزمون چهارم
فصل چهارم فرم های ثبت اطلاعات مخاطب (Capture Forms)
آزمون پنجم
فصل پنجم کانالهای جذب مخاطب
آزمون ششم
جمع بندی نهایی مشاهده ویدیو
+نمایش

معرفی استاد دوره


محمود بشاش

محمود بشاش مقالات زیادی را به زبان فارسی به تحریر آورده است که تمامی آنها در وب سایت‏های معتبر جهانی و با نام او منتشر شده‏ اند. وی از محافل معتبر جهانی دارای گواهی‏نامه‏ های معتبری است که جنبه علمی دانش او را مورد تایید بیشتری قرار می‏دهند. علاقه به یادگیری و مطالعه نامحدود، باعث شده است تا همواره دارای اطلاعات به روز در زمینه جدیدترین تحولات دنیای اینترنت باشد و طرح ها و برنامه‏ های متعددی در فهرست برنامه های خود برای آزمون و اجرا داشته باشد.

2 پاسخ به “مفاهیم پایه دیجیتال مارکتینگ”

  1. سلام
    شما نوشتید که این دوره شامل مدرک نمیشه. اما آقای بشاش در ویدئوی معرفی میفرمایند که یک گواهینامه اعطا میشه.
    میخواستم مشخص بفرمایید که بالاخره این دوره دارای مدرک هست با خیر؟
    چون مدرکش برای من مهم هست.
    ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *