شبکه

مدیران شبکه و سیستم های رایانه ای قادر به نصب، پیکربندی و پشتیبانی از یک شبکه محلی (LAN)، شبکه گسترده (WAN)، و سیستم های اینترنتی یا بخشی از یک سیستم شبکه ای یک سازمان، مونیتورینگ شبکه و در صورت لزوم انجام تعمیرات و نگهداری‌های مورد نیاز به منظور حصول اطمینان از دسترس پذیری شبکه برای استفاده تمامی کاربران ، نظارت و تست عملکردی وب سایتها برای اطمینان از عملکرد صحیح و بدون وقفه و قطعی وب سایت ها، مشارکت و همکاری در مدلسازی، تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی و هماهنگی بین سخت افزارها و نرم افزارهای انتقال اطلاعات و شبکه ای ، سرپرستی و نظارت بر روی متخصصان پشتیبانی کاربر و شبکه ای رایانه و انجام اقدامات امنیتی شبکه ای می‌باشند. نمونه ای از گزارش های شغلی: تحلیلگر اطلاعات، مدیر سیستم های اطلاعاتی (IS Manager)، متخصص فناوری اطلاعات (IT Specialist)، متخصص شبکه محلی (Local Area Network Specialist)، سرپرست شبکه محلی (LAN Administrator)، سرپرست شبکه، مسئول هماهنگی شبکه، مدیر شبکه(Network Manager) ، متخصص شبکه، مدیریت سیستم ها

آموزش مقدماتی مهندسی ویپ، ایزابل


ایزابل در حال حاضر محبوب ترین و بهترین گزینه یادگیری و بکارگیری برای راه اندازی سیستم های تلفنی ویپ کدباز در دنیاست

Installing and Configuring Windows Server2012 R2


توانائی مدیریت شبکه های مبتنی بر سرور 2012 مایکروسافت

آموزش CCNA


کسب مهارت فنی در نصب و تنظیمات شبکه های LAN و WAN و …

آموزش CCNP 300-115


نصب ، راه اندازی و عيب يابی شبکه های محلی و شبکه های وسيع

وظایف
  • مدیریت و نگهداری شبکه های کامپیوتری و انجام محاسبات مربوطه به سخت افزارهای رایانه ای ، نرم افزار های سیستمی، نرم افزار های کاربردی و تمام تنظیمات مربوطه
  • پشتیبان گیری از داده ها و عملیات بازیابی اطلاعات
  • تشخیص، عیب یابی و حل مشکلات سخت افزاری، نرم افزاری یا سایر مشکلات دیگر شبکه ای و سیستمی و در صورت لزوم تعویض قطعات معیوب
  • پیکربندی، نظارت و نگهداری برنامه های ارسال پیام الکترونیکی(email) یا آنتی ویروس ها
  • مدیریت کنسول های اصلی برای نظارت بر عملکرد سیستم ها و شبکه های کامپیوتری و هماهنگی بین دسترسی و استفاده از شبکه های کامپیوتری.
  • نظارت بر عملکرد شبکه به منظور شناسایی تنظیمات و همچنین تعیین تغییرات مورد نیاز آتی
  • برنامه ریزی، هماهنگی و اجرای اقدامات امنیتی شبکه برای حفاظت از داده ها، نرم افزارها و سخت افزارها
  • تجزیه و تحلیل سوابق عملکردی تجهیزات به منظور تعیین نیازمندی های مرتبط با تعمیر و یا جایگزینی آنها
  • مشورت با کاربران شبکه جهت چگونگی حل مشکلات موجود سیستم
  • پیشنهادات لازم برای بهبود سیستم ها و پیکربندی شبکه ها و تعیین الزامات سخت افزاری یا نرم افزاری مورد نیاز برای انجام تغییرات مذکور
  • طراحی، پیکربندی و تست سخت افزاری رایانه ها، نرم افزارهای شبکه ای و سیستمی.
  • انجام مراحل راه اندازی و خاموش کردن شبکه ها و نگهداری سوابق کنترلی مربوطه.
  • بارگذاری نوارها و دیسک های کامپیوتری و نصب نرم افزارها و آماده سازی کاغذهای چاپگر یا فرم ها.
  • آموزش افراد در استفاده از سیستم کامپیوتری.
  • حفظ و نگهداری فایل های گزارش(logs) مربوط به عملکردهای شبکه و همچنین سوابق تعمیر و نگهداری
  • جمع آوری داده های مربوط به نیازهای مشتری و استفاده از این اطلاعات برای شناسایی، پیش بینی، تفسیر و ارزیابی الزامات مربوط به عملکرد سیستم ها و شبکه ها
  • همکاری با فروشندگان و با کارکنان شرکت برای تسهیل خرید.ی
  • پیاده سازی و ارائه پشتیبانی فنی برای خدمات و تجهیزات صوتی، مانند سیستم مرکز تلفنی خصوصی(private branch exchange)، سیستم های پیام صوتی اینترنتی و سیستم های مخابراتی.
  • نگهداری لیست موجودی قطعات برای تعمیرات اضطراری.
  • تحقیق بر روی فن آوری های جدید با استفاده از شرکت در سمینارها یا کلاس ها ، خواندن مقالات تجاری و پیاده سازی یا پیشنهادات فن آوری های جدید.
+نمایش
تواناییها
  • حساسیت به مشکل - توانایی بیان اشتباه یا احتمالاً اشتباه بودن چیزی که شامل حل مسئله نبوده و تنها منحصر به شناسایی مشکل می باشد.
  • ترتیب اطلاعات - توانایی آرایش موارد یا اقدامات در یک نظم یا الگوی مشخص بر اساس یک قاعده خاص یا مجموعه ای از قوانین (به عنوان مثال الگوهای اعداد، حروف، کلمات، تصاویر، عملیات ریاضی).
  • درک نوشتاری - توانایی خواندن و درک اطلاعات و نظرات موجود در متن
  • استدلال استنتاجی - توانایی بکارگیری و ترکیب قوانین عمومی به منظور ایجاد راه حل های معنی دار در مواجهه با مشکلات خاص
  • استدلال استقرایی - توانایی ترکیب اطلاعات با هدف ایجاد قواعد یا نتایج کلی (شامل یافتن رابطه بین وقایع ظاهراً نامرتبط).
  • بیان شفاهی - توانایی انتقال اطلاعات و ایده ها بصورت قابل فهم در گفتگو با افراد
  • دید نزدیک - توانایی مشاهده جزئیات در یک محدوده نزدیک (در فاصله چند فوتی از ناظر).
  • درک شفاهی - توانایی گوش دادن و درک اطلاعات و ایده های ارائه شده از طریق کلمات و جملات گفتاری
  • تشخیص گفتار - توانایی شناسایی و درک گفتار افراد
  • انعطاف پذیری گروهی - توانایی تولید یا استفاده از مجموعه ای از قوانین مختلف با هدف ترکیب یا دسته بندی موضوعات به شیوه های گوناگون.
  • شیوایی ایده ها - توانایی ارائه ایده ها در روی یک موضوع (تعداد ایده ها از اهمیت برخوردار بوده و کیفیت ، صحت و یا خلاقیت دارای اهمیت نمی باشد).
  • بیان نوشتاری - توانایی انتقال اطلاعات و ایده ها به صورت کتبی، با درک متقابل از طرف دیگران
  • انعطاف پذیری بسته - توانایی شناسایی یا تشخیص یک الگوی مشخص (یک شکل، شی، کلمه یا صدا) از مجموعه ای از موارد انحرافی
  • اصالت - توانایی ارائه ایده های غیر معمول یا هوشمندانه در مورد یک موضوع یا وضعیت خاص، یا خلق راه حل های ابتکاری برای حل یک مشکل.
  • توجه انتخابی - توانایی تمرکز بر روی یک کار در طول یک بازه زمانی بدون پریشانی حواس
  • وضوح گفتار - توانایی بیان شفاف با درک متقابل از سوی افراد مورد صحبت
  • استدلال ریاضی - توانایی انتخاب روش ها یا فرمول های ریاضی مناسب برای حل یک مشکل.
  • مهارت عددی - توانایی اضافه ، تفریق، ضرب، و تقسیم کردن با سرعت و درستی.
  • سرعت ادراک - توانایی مقایسه سریع و دقیق شباهت ها و تفاوت ها در میان مجموعه ای از حروف، اعداد، اشیاء، تصاویر یا الگوها در یک زمان یا به دنبال هم که شامل مقایسه یک شی ارائه شده با یک شی یاد شده می باشد.
+نمایش
فعالیتها
  • تعامل با کامپیوترها - استفاده از رایانه ها و سیستم های کامپیوتری (از جمله سخت افزار و نرم افزار) برای برنامه ریزی، نوشتن نرم افزار، تنظیم عملکردها، ورود اطلاعات یا پردازش اطلاعات.
  • تصمیم گیری و حل مشکلات - تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارزیابی نتایج برای انتخاب بهترین راه حل و حل مشکلات.
  • به روز رسانی و استفاده از دانش های مرتبط - به روز نگه داشتن اطلاعات فنی و بکارگیری آن
  • دریافت اطلاعات - مشاهده، دریافت و به دست آوردن اطلاعات از همه منابع مربوطه.
  • سازماندهی، برنامه ریزی و اولویت بندی کار - توسعه اهداف و برنامه های خاص با هدف اولویت بندی، سازماندهی و انجام کار مربوطه
  • شناسایی اشیاء، اقدامات و رویدادها - شناسایی اطلاعات با استفاده از ابزار طبقه بندی، ارزیابی، شناخت تفاوتها یا شباهت ها و شناسایی تغییرات در شرایط یا رویدادهای گوناگون.
  • پردازش اطلاعات – کامپایل کردن، برنامه نویسی، طبقه بندی، محاسبه، جدول بندی، ممیزی یا تایید اطلاعات یا داده ها.
  • برقراری ارتباط با ناظران، همرده ها یا زیردستان - ارائه اطلاعات به ناظران، همکاران و زیردستان از طریق تلفن بصورت کتبی، ایمیل یا شخصی.
  • تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیکی - خدمات، تعمیرات، کالیبراسیون، رگولاسیون، تنظیم دقیق و یا تست ماشین‌آلات، دستگاه ها و تجهیزات که عمدتاً بر اساس اصول الکتریکی یا الکترونیکی (غیر مکانیکی) عمل می کنند.
  • تفسیر مفهوم اطلاعات برای دیگران - ترجمه یا توضیح مفهوم اطلاعات و چگونگی استفاده از آنها.
  • مستند سازی / ضبط اطلاعات - ورود، رونوشت، ضبط، ذخیره سازی یا نگهداری اطلاعات به فرمت نوشتاری یا الکترونیکی / مغناطیسی.
  • تجزیه و تحلیل داده ها یا اطلاعات - شناسایی اصول ، دلایل و یا واقعیت های اساسی اطلاعات، از طریق شکست اطلاعات یا داده ها به بخش های جداگانه.
  • تفکر خلاقانه - توسعه، طراحی و یا تولید برنامه های کاربردی ایده ها، روابط، سیستم ها یا محصولات جدید شامل کمک های هنری.
  • نظارت بر فرآیندها، موضوعات، و یا محیط اطراف - نظارت و بررسی اطلاعات از موضوعات، رویدادها، یا محیط اطراف، برای تشخیص و یا ارزیابی مشکلات.
  • توسعه اهداف و استراتژی ها - ایجاد اهداف بلند مدت و تعیین استراتژی ها و اقدامات لازم برای دستیابی به آنها.
  • برنامه ریزی کارها و فعالیت ها - برنامه ریزی رویدادها، برنامه ها و فعالیت ها و همچنین کار دیگر افراد.
  • کنترل ماشین آلات و فرآیندها - با استفاده از مکانیسم کنترل یا فعالیت فیزیکی مستقیم به منظور حصول اطمینان از صحت کارکرد ماشینها یا فرایندها (به استثنای رایانه یا وسایل نقلیه)
  • آموزش و تدریس - شناسایی نیازهای آموزشی افراد، توسعه برنامه های آموزشی یا یا کلاس های آموزشی در راستای آموزش و یا تدریس به دیگران.
  • ارزیابی اطلاعات برای تعیین سازگاری با استانداردها - استفاده از اطلاعات مرتبط و نظرات شخصی برای تعیین تطابق رویدادها یا فرایندها با قوانین، مقررات و استانداردهای مربوطه.
  • نظارت و کنترل منابع - نظارت و کنترل منابع و مخارج
+نمایش
ملزومات
  • زمان لازم برای کار در محیط داخلی و کنترل شده– درصد پاسخ‌ها 96%(هر روز)
  • ایمیل الکترونیکی – درصد پاسخ‌ها 90%(هر روز)
  • زمان استفاده از تلفن - درصد پاسخ‌ها 71%(هر روز)
  • مباحثه رو در رو – درصد پاسخ‌ها 61%(هر روز)
  • ارتباط با دیگران - درصد پاسخ‌ها 67%(ارتباط دائمی با دیگران)
  • مقدار زمان لازم برای نشستن – درصد پاسخ‌ها 50%(به طور مستمر یا تقریبا مستمر)
  • کار گروهی یا تیمی - درصد پاسخ‌ها 56%(فوق العاده مهم)
  • کار سازمان یافته در مقابل کار سازمان نیافته - درصد پاسخ‌ها 52%( آزادی نسبی)
  • آزادی در تصمیم گیری – درصد پاسخ‌ها 58%( آزادی نسبی)
  • اهمیت دقت یا صحت کاری- درصد پاسخ‌ها 71%(بسار مهم)
  • فشار کاری- درصد پاسخ‌ها 42%(یک بار در ماه یا بیشتر، اما نه هر هفته)
  • مدت زمان معمول کاری در هفته – درصد پاسخ‌ها 49%(40 ساعت)
  • اثرات تصمیم گیری بر روی همکاران یا نتایج شرکت - درصد پاسخ‌ها 34%(نتایج مهم)
  • اهمیت تکرار وظایف یکسان - درصد پاسخ‌ها 39%(فوق العاده مهم)
  • نامه های کتبی و یادداشت ها- دصد پاسخ ها 29% (هر روز)
  • نزدیکی فیزیکی با افراد- درصد پاسخ ها 44%(کمی نزدیک-مانند: دفاتر مشترک)
  • سطوح سر و صدای سبب حواس پرتی یا ناراحتی کارکنان می گردد- درصد پاسخ ها 29%(هر روز)
  • سطح رقابت- درصد پاسخ ها 39% (نیمه رقابتی)
  • زمان صرف شده به منظور انجام فعالیت‌های تکراری - درصد پاسخ‌ها 29%(بیش از نیمی از زمان)
  • نحوه برخورد با افراد ناخوشایند - درصد پاسخ ها 34%- (یک بار در سال یا بیشتر اما نه هر ماه)
  • فرکانس تصمیم گیری – درصد پاسخ‌ها 33% (یک بار در سال یا بیشتر اما نه هر ماه)
+نمایش