سخت افزار

مهندسین سخت افزارکامپیوتر قادر به تحقیق، طراحی، توسعه یا تست تجهیزات کامپیوتری به منظور استفاده در صنایع تجاری، صنعتی، نظامی یا علمی و توانایی نظارت بر ساخت و نصب تجهیزات و قطعات کامپیوتری و یا مرتبط باکامپیوتر می باشند. نمونه ای از گزارش های شغلی: مهندس طراح، مهندس، مهندس خدمات میدانی، مهندس طراحی سخت افزار ، مهندس سخت افزار، مهندس شبکه، مهندس پروژه، مهندس ارشد سخت افزار، مهندس سیستم، مهندس یکپارچه سازی سیستم ها

آموزش سخت افزار (A+)


کسب مهارت در زمینه نصب و راه اندازی و رفع عیوب رایانه ها

وظایف
  1. به روز رسانی دانش و مهارت ها همگام با پیشرفت سریع فن آوری های کامپیوتری
  2. ساخت، تست و اصلاح نمونه های اولیه محصول با استفاده از مدل های کاری یا مدل های نظری تولید شده با شبیه سازهای کامپیوتری
  3. مستندسازی با جزئیات کامل مشخصات کارکردی فرآیندهای توسعه سخت افزاری و مشخصات سخت افزاری
  4. تعیین الزامات و پیکربندی و نقشه های منبع تغذیه بر اساس انتظارات عملکردی سیستم و مشخصات طراحی.
  5. مشورت با کارکنان بخش مهندسی در مورد مشخصات سیستم به منظور ارزیابی رابط بین منابع سخت افزاری و نرم افزاری و تعیین نیازهای عملیاتی و عملکردی کلی سیستم
  6. طراحی و توسعه سخت افزار کامپیوتر و پشتیبانی از دستگاههای جانبی شامل واحد پردازش مرکزی ( هاCPU)، مدار منطقی پشتیبان ، میکروپروسسورها، مدارهای مجتمع سفارشی، چاپگرها و دیسک درایوها.
  7. انتخاب سخت افزار و اجزای منطبق با مشخصات و الزامات محصول.
  8. نظارت بر عملکرد تجهیزات و انجام تغییرات مورد نیاز برای اطمینان از عملکرد سیستم مطابق با مشخصات مربوطه
  9. تست و بررسی سخت افزارها و پشتیبانی از دستگاههای جانبی برای اطمینان از انطباق با مشخصات و الزامات مربوطه از طریق ظبط و تجزیه و تحلیل داده های آزمون.
  10. تکنسین های مستقیم، مهندسان طراحی و یا سایر پرسنل های فنی-پشتیبانی در صورت نیاز.
  11. پشتیبانی فنی از مهندسان طراحی، دپارتمان های بازاریابی و فروش ، تامین کنندگان، مهندسان و سایر اعضای تیم در طول فرآیند توسعه و پیاده سازی محصول.
  12. ذخیره سازی، بازیابی و بکارگیری داده ها به منظور تجزیه و تحلیل قابلیت ها و الزامات سیستم.
  13. ارزیابی عواملی همچون فرم های گزارش ، محدودیت های هزینه ای و محدودیت های امنیتی مورد نیاز برای تعیین پیکربندی سخت افزاری سیستم
  14. تجزیه و تحلیل نیازهای کاربران و پیشنهادات مناسب سخت افزاری.
  15. تجزیه وتحلیل اطلاعات با هدف تعیین، توصیه و برنامه ریزی طرح های اولیه شامل نوع کامپیوترها و بهسازی دستگاههای جانبی.
  16. جمع آوری و اصلاح قطعات تجهیزات موجود برای تامین نیازهای خاص
+نمایش
تواناییها
  • استدلال استنتاجی - توانایی بکارگیری و ترکیب قوانین عمومی به منظور ایجاد راه حل های معنی دار در مواجهه با مشکلات خاص
  • استدلال استقرایی - توانایی ترکیب اطلاعات با هدف ایجاد قواعد یا نتایج کلی (شامل یافتن رابطه بین وقایع ظاهراً نامرتبط).
  • درک شفاهی - توانایی گوش دادن و درک اطلاعات و ایده های ارائه شده از طریق کلمات و جملات گفتاری
  • حساسیت به مشکل - توانایی بیان اشتباه یا احتمالاً اشتباه بودن چیزی که شامل حل مسئله نبوده و تنها منحصر به شناسایی مشکل می باشد.
  • درک نوشتاری - توانایی خواندن و درک اطلاعات و نظرات موجود در متن
  • بیان شفاهی - توانایی انتقال اطلاعات و ایده ها بصورت قابل فهم در گفتگو با افراد
  • ترتیب اطلاعات - توانایی آرایش موارد یا اقدامات در یک نظم یا الگوی مشخص بر اساس یک قاعده خاص یا مجموعه ای از قوانین (به عنوان مثال الگوهای اعداد، حروف، کلمات، تصاویر، عملیات ریاضی).
  • دید نزدیک - توانایی مشاهده جزئیات در یک محدوده نزدیک (در فاصله چند فوتی از ناظر).
  • بیان نوشتاری - توانایی انتقال اطلاعات و ایده ها به صورت کتبی، با درک متقابل از طرف دیگران
  • وضوح گفتار - توانایی بیان شفاف با درک متقابل از سوی افراد مورد صحبت
  • تشخیص گفتار - توانایی شناسایی و درک گفتار افراد
  • انعطاف پذیری گروهی - توانایی تولید یا استفاده از مجموعه ای از قوانین مختلف با هدف ترکیب یا دسته بندی موضوعات به شیوه های گوناگون.
  • اصالت - توانایی ارائه ایده های غیر معمول یا هوشمندانه در مورد یک موضوع یا وضعیت خاص، یا خلق راه حل های ابتکاری برای حل یک مشکل.
  • شیوایی ایده ها و نظرات - توانایی ارائه ایده ها در روی یک موضوع (تعداد ایده ها از اهمیت برخوردار بوده و کیفیت ، صحت و یا خلاقیت دارای اهمیت نمی باشد).
  • انعطاف پذیری بسته - توانایی شناسایی یا تشخیص یک الگوی مشخص (یک شکل، شی، کلمه یا صدا) از مجموعه ای از موارد انحرافی
  • استدلال ریاضی - توانایی انتخاب روش ها یا فرمول های ریاضی مناسب برای حل یک مشکل.
  • توجه انتخابی - توانایی تمرکز بر روی یک کار در طول یک بازه زمانی بدون پریشانی حواس
  • تجسم - توانایی تجسم حرکت یک شی یا حرکت و نوآرایی قطعات آن در هنگام نگاه کردن به آن
+نمایش
فعالیتها
  • تعامل با کامپیوترها - استفاده از رایانه ها و سیستم های کامپیوتری (از جمله سخت افزار و نرم افزار) برای برنامه ریزی، نوشتن نرم افزار، تنظیم عملکردها، ورود اطلاعات یا پردازش اطلاعات.
  • دریافت اطلاعات - مشاهده، دریافت و به دست آوردن اطلاعات از همه منابع مربوطه.
  • تصمیم گیری و حل مشکلات - تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارزیابی نتایج برای انتخاب بهترین راه حل و حل مشکلات.
  • پردازش اطلاعات – کامپایل کردن، برنامه نویسی، طبقه بندی، محاسبه، جدول بندی، ممیزی یا تایید اطلاعات یا داده ها.
  • تفکر خلاقانه - توسعه، طراحی و یا تولید برنامه های کاربردی ایده ها، روابط، سیستم ها یا محصولات جدید شامل کمک های هنری.
  • به روز رسانی و استفاده از دانش های مرتبط - به روز نگه داشتن اطلاعات فنی و بکارگیری آن
  • تجزیه و تحلیل داده ها یا اطلاعات - شناسایی اصول ، دلایل و یا واقعیت های اساسی اطلاعات، از طریق شکست اطلاعات یا داده ها به بخش های جداگانه.
  • آماده سازی، نصب و نحوه قرارگیری دستگاههای فنی، قطعات و تجهیزات - تهیه مستندات، دستورالعمل های دقیق، نقشه ها و یا مشخصات در مورد نحوه ساخت، مونتاژ، بهبود، نگهداری و نگهداری ، دستگاهها، قطعات، تجهیزات یا سازه ها یا استفاده می شود.
  • ارزیابی اطلاعات برای تعیین سازگاری با استانداردها - استفاده از اطلاعات مرتبط و نظرات شخصی برای تعیین تطابق رویدادها یا فرایندها با قوانین، مقررات و استانداردهای مربوطه.
  • برقراری ارتباط با ناظران، همرده ها یا زیردستان - ارائه اطلاعات به ناظران، همکاران و زیردستان از طریق تلفن بصورت کتبی، ایمیل یا شخصی.
  • شناسایی اشیاء، اقدامات و رویدادها - شناسایی اطلاعات با استفاده از ابزار طبقه بندی، ارزیابی، شناخت تفاوتها یا شباهت ها و شناسایی تغییرات در شرایط یا رویدادهای گوناگون
  • سازماندهی، برنامه ریزی و اولویت بندی کار - توسعه اهداف و برنامه های خاص با هدف اولویت بندی، سازماندهی و انجام کار مربوطه
  • تفسیر مفهوم اطلاعات برای دیگران - ترجمه یا توضیح مفهوم اطلاعات و چگونگی استفاده از آنها.
  • مستند سازی / ضبط اطلاعات - ورود، رونوشت، ضبط، ذخیره سازی یا نگهداری اطلاعات به فرمت نوشتاری یا الکترونیکی / مغناطیسی.
  • برآورد ویژگی های کیفی محصولات، رویدادها یا اطلاعات - برآورد اندازه ها، فاصله ها و مقادیر یا تعیین زمان، هزینه ها، منابع یا مواد مورد نیاز برای انجام یک فعالیت مشخص.
  • نظارت بر فرآیندها، موضوعات، و یا محیط اطراف - نظارت و بررسی اطلاعات از موضوعات، رویدادها، یا محیط اطراف، برای تشخیص و یا ارزیابی مشکلات.
  • تعمیر و نگهداری تجهیزات الکترونیکی - خدمات، تعمیرات، کالیبراسیون، رگولاسیون، تنظیم دقیق و یا تست ماشین‌آلات، دستگاه ها و تجهیزات که عمدتاً بر اساس اصول الکتریکی یا الکترونیکی (غیر مکانیکی) عمل می کنند.
  • پردازش اطلاعات – کامپایل کردن، برنامه نویسی، طبقه بندی، محاسبه، جدول بندی، ممیزی یا تایید اطلاعات یا داده ها.
  • . برقراری ارتباط با افراد برون سازمانی - برقراری ارتباط با افراد برون سازمانی، معرفی سازمان به مشتریان، عموم مردم، دولت و دیگر منابع خارجی. این اطلاعات را می توان به صورت شخصی، کتبی یا از طریق تلفن یا پست الکترونیکی رد و بدل کرد.
  • ایجاد و حفظ روابط درون سازمانی - ایجاد و حفظ روابط کاری سازنده و مفید با افراد در طول زمان
  • ارائه مشاوره و مشاوره به دیگران - ارائه راهنمایی و مشاوره تخصصی به مدیریت یا گروه های فنی، گروه های مرتبط با سیستم ها یا فرایندها
  • قضاوت در مورد کیفیت، خدمات یا افراد - ارزیابی ارزش، اهمیت یا کیفیت چیزها یا افراد.
  • برنامه ریزی کار و فعالیت ها - برنامه ریزی رویدادها، برنامه ها و فعالیت ها، و کار افراد
+نمایش
ملزومات
  • ایمیل الکترونیکی – درصد پاسخ‌ها 100%(هر روز)
  • مباحثه رو در رو – درصد پاسخ‌ها 73%(هر روز)
  • زمان لازم برای کار در محیط داخلی و کنترل شده– درصد پاسخ‌ها 86%(هر روز)
  • مقدار زمان لازم برای نشستن – درصد پاسخ‌ها 64%(به طور مستمر یا تقریبا مستمر)
  • مدت زمان معمول کاری در هفته – درصد پاسخ‌ها 77%(بیش از 40 ساعت)
  • زمان استفاده از تلفن - درصد پاسخ‌ها 55%(هر روز)
  • اهمیت دقت یا صحت کاری- درصد پاسخ‌ها 50%(بسار مهم)
  • کار گروهی یا تیمی - درصد پاسخ‌ها 45%(فوق العاده مهم)
  • آزادی در تصمیم گیری – درصد پاسخ‌ها 59%( آزادی نسبی)
  • کار سازمان یافته در مقابل کار سازمان نیافته - درصد پاسخ‌ها 33%( آزادی زیاد)
  • سطح رقابت- درصد پاسخ ها 41% (بسیار رقابتی)
  • ارتباط با دیگران - درصد پاسخ‌ها 36%(ارتباط در حدود نیمی از زمان)
  • اثرات تصمیم گیری بر روی همکاران یا نتایج شرکت - درصد پاسخ‌ها 50%(نتایج مهم)
  • هماهنگی یا رهبری افراد- درصد پاسخ 41% (بسیار مهم).
  • مسئولیت برآمدها و نتایج -درصد پاسخ 43% (بسیار مسئولیت پذیر).
  • فشار کاری- درصد پاسخ‌ها 32%(یک بار در ماه یا بیشتر، اما نه هر هفته)
+نمایش