شما میتوانید اپلیکیشن اندروید ما را دانلود کنید.
مخصوص نسخه اندروید 4.4 به بالا دانلود اپلیکیشن اندروید

وبلاگ

5 نکته مفید برای موفقیت در کار با کارمندان مجازی

با پیشرفت فناوری، ابزارهای ارتباطی و collaboration باعث شده اند که پای دنیای مجازی به اتاق جلسات نیز باز شده و چهره دفترهای کاری مدرن به سرعت در حال تغییر باشد. بنابر نظرسنجی مرکز تحقیقاتی Gallup از محیط های کاری و آموزشی، ۳۷ % ازکارکنان آمریکایی به صورت ارتباط از راه دور (telecommute) فعالیت می کنند. همچنین GlobalWorkplaceAnalytics.com گزارش می دهد که حداقل نیمی از مشاغل در آمریکا روی به این شیوه از کار آورده اند و این طور که به نظر می رسد تعداد آن ها نیز رو به افزایش است. GlobalWorkplaceAnalytics.com پیش تر اعلام کرده است که در میان ۱۰۰۰ شرکت بزرگ آمریکایی، تعداد کارکنان سیار به طور فزاینده ای رو به رشد است و این افراد، ۵۰ تا ۶۰ درصد از اوقات پشت میز کار خود نیستند.

چه شما از مفهوم ارتباط از راه دور (telecommuting) خوشتان بیاید و چه از آن متنفر باشید، گرایش به این سمت به قوت خود باقی است و روز به روز نیز در حال افزایش است. در بررسی که در سال ۲۰۱۴ میلادی از رهبران حوزه کسب و کار در اجلاس رهبری جهان در لندن صورت گرفت، ۳۴ درصد از این افراد معتقدند بودند که تا سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از نیمی از نیروی کار آنان به شکل از راه دور (remote) فعالیت خواهند نمود. اما آیا می خواهید بدانید دلیل گرایش به این سمت چیست؟ پاسخ به این پرسش بسیار ساده است: مسائل اقتصادی بررسی های انجام شده توسط GlobalWorkplaceAnalytics.com نشان می دهد صرفه جویی که بواسطه استفاده از این روش برای کارمندان، صاحبان کسب و کار و اقتصاد حاصل می شود قابل توجه می باشد. بنابر گزارشات، صرفه جویی مالی انجام شده در این روش به ازای هر کارمندی که به شکل از راه دور فعالیت می کند سالانه به طور میانگین ۱۱٫۰۰۰ دلار می باشد و این شیوه از کار برای کارمندان نیز سالانه ۲٫۰۰۰ تا ۷٫۰۰۰ دلار صرفه جویی به همراه دارد. علاوه بر این، اگر تنها نیمی از افراد شاغل کنونی مجبور گردند تا به شکل از راه دور فعالیت کنند، میزان صرفه جویی در آمریکا به رقمی بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار در سال افزایش پیدا می کند.

 با افزایش میل کارمندان به کار کردن به شکل سیار، نیاز به متخصصینی که بتوانند منافع و چالش های پیش رو در تعامل با مشتریان و کارمندان در دنیای مجازی را بشناسند نیز افزایش پیدا می کند. برای درک بهتر این که کسب و کارها و مدیران چگونه با این شرایط کنار آمده اند و آن را پذیرفته اند ما مصاحبه ای را با Lee Cullom رئیس و یکی از بنیانگذاران شرکت نرم افزاری هوشمند کسب و کار Northcraft Analytics یا  (NCA)ترتیب دادیم. او در حوزه ارتباط از راه دور و مدیریت کارمندان به این شیوه دارای تجربه بالایی است و مجموعه ای بزرگی، متشکل از کارمندان را مدیریت می کند که همگی آن ها به شکل از راه دور فعالیت می کنند.

Cullom می گوید که او استخدام و کار کردن با کارمندان مجازی را نسبت به شیوه کنونی ترجیح می دهد. او بیان می کند که استخدام افراد بدون توجه به این که در کدام منطقه جغرافیایی ساکن هستند هم برای کارفرمایان و هم برای کارمندان امری مثبت تلقی می گردد. Cullom در این باره می گوید:” بسیاری از افراد هستند که دوست دارند صرف نظر از موقعیت جغرافیایی شان کار کنند، این دسته از افراد معمولا بیشتر از افرادی که به صورت حقیقی کار می کنند بازدهی دارند، زیرا این افراد زمان و انرژی خود را صرف رفت و آمد به محل کار خود نمی کنند.” او همچنین می گوید، بنابر تجربه ای که بدست آورده بازدهی این افراد نسبت به زمان مشابهی که در محیط حقیقی کار می کنند بیشتر است.”

در طی این مصاحبه او با ما نکاتی را در میان گذاشته است که بواسطه آن می توانیم یک تیم مجازی موفق را تشکیل دهیم، پس با ما همراه شوید تا این نکات را بیاموزید.

۱- نیروی کار خود را بشناسید

Cullom می گوید مدیران بهتر است تا این درک را پیدا کنند که چگونه وظایف شغلی مختلف و شخصیت فرد ممکن است در موفقیت یک کارمند مجازی تاثیر گذار باشد. او می گوید به عنوان مثال، اعضای تیم مجازی که در امر فروش دخیل هستند، اغلب بیش از سایر بخش ها دارای تعاملات رو در رو با مشتریان هستند. کسانی که مدیریت تیم های مجازی را بر عهده دارند می بایست با افراد تیم مجازی خود همواره در تعامل باشند، خواه این نحوه تعامل از طریق مراجعه به دفتر به طور مداوم باشد (به عنوان مثال هفته ای یک بار) یا تماس با تک تک آنان، ارتباط از طریق وبکم و غیره.

۲- در استخدام افراد از الگوهایی دقیق پیروی کنید

به دنبال کارمندانی با انگیزه باشید، افرادی که بدون آن که کسی ناظر بر آنان باشد وظیفه خود را به درستی انجام می دهند. Cullom به مدیران توصیه می کند که به هنگام استخدام، افرادی را مدنظر قرار دهید که از آنان شناخت قبلی دارید. شناخت حس مسئولیت پذیری، شخصیت و توانایی های افراد نه تنها باعث اطمینان خاطر شما از وظیفه ای که به او محول کرده اید می شود، بلکه زمینه برخورداری فرد از مهارت های لازم جهت موفقیت در این حوزه را نیز فراهم می آورد.

 ۳- افراد باهوش در سراسر جهان را جذب کنید

مدیریت چنین نیروی کاری (کار از راه دور) به دلایل مختلفی همچون اختلاف زمانی، زبان و حتی تعطیلات ممکن است چالش بر انگیز شود. اما با استفاده از آنچه که در ادامه مطرح می کنیم شما می توانید تا برخی از این چالش ها را کنار بزنید:

  • اختلاف زمانی به هنگام کار با چندین تیم به شکل از راه دور می تواند چالش برانگیز باشد. چنانچه نمی توانید خود را با کلیه برنامه ها سازگار کنید، بنابر این انعطاف پذیر باشید و برنامه جلسات را طوری تغییر دهید که کمترین تاثیر را بر روی هر تیم و یا فرد بگذارد.
  • Cullom هشدار می دهد که همواره مراقب آنچه که می گویید باشید. “حتی اگر اعضای تیم شما انگلیسی صحبت می کنند، باز هم ممکن است معنی آنچه که در انگلیسی آمریکایی عنوان می شود از آنچه که آنان تعبیر می کند متفاوت باشد و این مشکل به خصوص در زمان عقد قراردادهای قانونی می تواند دردسر ساز شود.” بنابراین مطمئن گردید که با طرف مقابل خود به یک درک متقابل رسیده باشید.
  • از آداب و رسوم اعضای تیم خود آگاه باشید. این کار می تواند در راستای رسیدن به راهکارهای حل مشکل و یا کار تیمی کمک کند و عدم آگاهی از این موضوع می تواند منجر به از دست رفتن تفاهمات و اعتماد مابین شما و اعضای تیمتان گردد. Cullom توصیه می کند که:” با آگاهی از ریزه کاری های مربوط به تفاوت های فرهنگی اعضای تیم کاریتان می توانید با تمرکز بر روی آنان از انجامشان اجتناب کنید.”
  • چنانچه از تعطیلات رسمی، اعیاد و امثال این مناسبت های آگاهی نداشته باشید، این موضوع می تواند بر روی برنامه های کاری پروژه های شما و همچنین روابطتان با سایر کارکنان، مشتریان و یا حتی تامین کنندگان تاثیر بگذارد. با شناخت این مناسبت ها می توانید تا از پیش و در ابتدای برنامه ریزی های مربوط به پروژه های این موارد را لحاظ کنید.

۴- در برگرفتن تمامی فرهنگ ها در ایالات متحده آمریکا

در ایالات متحده آمریکا پنچ منطقه جغرافیایی متمایز از یکدیگر وجود دارد که عبارتند از: غرب، جنوب غربی، غرب میانه، جنوب شرقی و شمال شرقی. هر کدام از این مناطق دارای ارزش های فرهنگی، جمعیت و رویکردهای مختلف کاری مختص به خود هستند. یک اشتباه رایج به هنگام کار با اعضای تیم های مجازی، عدم توجه به تفاوت های فرهنگی میان سایر مناطق در پایه ریزی روابط حرفه ای و کاری چه به شکل داخلی و چه به شکل خارجی است. Cullom در این باره می گوید: “نحوه فروش و یا آماده سازی یک مشتری در نیویورک متفاوت از آن چیزی است که در منطقه جنوب شرقی به کار گرفته می شود.” او می افزاید که کمپانی او در صدد استخدام افرادی است که شناخت صحیحی از تفاوت نحوه کسب و کارها در مناطق مختلف جغرافیایی دارند.

۵- برقراری ارتباطی شفاف

مسئله ارتباط بی شک یکی از مهم ترین عناصر دستیابی به موفقیت در یک پروژه یا ارتباطات کاری است. مطمئن شوید که به هنگام برقراری ارتباط با اعضای تیم کاریتان، صرف نظر از جایگاهشان با یک “زبان” صحبت کنید. از ابزارهای مناسب ارتباطی و collaboration مانند سرویس به اشتراک گذاری فایل و ویدئو کنفرانس و غیره و همچنین بهترین شیوه های برای برقراری ارتباطی مستحکم و تعامل با اعضای تیم خود استفاده کنید. کار با کارکنان، تیم ها و حتی تامین کنندگان مجازی بسیار با اهمیت و با ارزش است. Cullom توصیه می کند که در تعامل با چنین نیرویی تا جایی که ممکن است با رویکردی شفاف و باز در رابطه با وظایف و انتظاراتی که از آنان دارید عمل کنید. او می گوید:”ما در NCA از شیوه تعامل مجازی خود لذت می بریم و دلیل آن این است که همانند خانواده شما، ما نیز علاوه بر تمرکز بر روی مهم ترین مسائل در وهله اول، شیوه تفکر فردی خود را نیز دنبال می کنیم.”

برگرفته از:

۵ tips for succeeding with a virtual workforce

پاسخ دهید