شما میتوانید اپلیکیشن اندروید ما را دانلود کنید.
مخصوص نسخه اندروید 4.4 به بالا دانلود اپلیکیشن اندروید

وبلاگ

توصیه هایی درباره چگونگی تهیه رزومه کاری

در ابتدا این مقاله باید به شما این نکته را یادآور شویم که تهیه رزومه کاری دشوار است و تمامی افراد در تهیه آن با مشکل مواجه می شوند. این که شما چگونه بتوانید مجموعه ای از تجارب خود را در حرفه ای خاص به شکل خلاصه ای کنید که دیگران را تحت تاثیر خود قرار دهد، قطعا کار چالش برانگیزی خواهد بود.

با ما همراه شوید تا با برخی از نکات چگونگی تهیه رزومه کاری آشنا شوید:

۱-رزومه کاری خود را در ۱-۲ صفحه تدوین کنید – معمولا، مدیران بخش استخدام و جذب کارکنان کمتر از یک دقیقه از زمان خود را به خواندن یک رزومه اختصاص می دهند. بنابراین بسیار مهم است تا در رزومه خود تنها اطلاعات مهم و مرتبط را جای دهید و از پرداختن به موضوعات فرعی بپرهیزید. هنگامی که مدیر بخش استخدام یک رزومه کاری با بیش از ۱۰ صفحه دریافت می کند، اولین سوالی که به ذهن او خطور می کند مسئله توانایی های  شخص داوطلب در برقراری ارتباط با سایرین به شکل مختصر و واضح می باشد.

۲- از رویکرد مبتنی بر ستاره استفاده کنید – توصیه من به شما در زمینه نحوه قرار دادن اطلاعات مرتبط با خودتان در رزومه این است که برای این کار در ابتدای رزومه نگاهی به مشاغل و کارآموزی های سپری شده تان داشته باشید و سپس بعد از آن با استفاده از bullet point ها به شرح شرایط یا کارهای خاص، فعالیت ها و دست آورد هایتان بپردازید. این کار باعث این می شود که اینگونه به نظر برسد که شما تنها به نتیجه بدست آمده در هر پست و مقامی که بودید اهمیت می دهید نه به شرح وظایف عمومی انجام شده توسط خودتان.

۳- تنها از اصول و فنونی نام ببرید که از آنان کاملا آگاهید و بر آنان مسلط هستید- یکی از اشتباهاتی که داوطلبین مرتکب آن می شوند لیست کردن تک تک اصول و فنونی است که در طی دوران آکادمیک خود و نیز دوران کاری با آن روبرو شده اند. منظور من افزودن مباحثی است که تنها در طی سال های گذشته اطلاعات بسیار خلاصه و مختصری از آن دارید. در طول مصاحبه فرد مصاحبه کننده ممکن است تا ا سوالات فنی در رابطه با مسئله مطرح شده توسط شما بپرسد و چنانچه از پس پاسخ به این پرسش ها بر نیایید، این کار موجب زیر سوال رفتن شما خواهد شود. بنابراین، از لیست کردن مسائل فنی یا تکنولوژی هایی که نسبت به آنان اطلاعات کافی ندارید در رزومه کاری خود پرهیز کنید.

۴- برخی از خصوصیات شخصی خود را در رزومه بگنجانید همانگونه که می دانید مدیران بخش استخدامی و جذب نیرو روزانه با تعداد زیادی از رزومه های کاری روبرو هستند، پس باید راهی برای جدا کردن خود از سایرین پیدا کنید. باید به این فکر کنید که چه چیز موجب خاص به نظر رسیدن شما خواهد شد؟ شاید تاسیس یک شرکت از پیش توسط شما، یا تجربه شرکت در برخی از پروژه های فنی یا رقابت ها بتواند باعث تمایز شما از سایرین شود.

پاسخ دهید